متن سخنرانی حجت الاسلام الهی را می خوانید:

حجت الاسلام الهی:

آماده کردن مایحتاج معنوی بوسیله خدا

شیطان خیلی مراقب است که ما موفق نشویم در این جلسات و برکات الهی که پهن شده شرکت نکنیم. خدای متعال برنامه را طوری ریخته که همانطور که مسائل مادی ما در دنیا تامین شود. وقتی خدا خلق می کند الَّذِي خَلَقَ فَسَوَّى وَالَّذِي قَدَّرَ فَهَدَى1؛ این خلق را می خواهد ادامه دهد اندازه گیری و هدایت می کند. وقتی یک پشه خلق می شود یک خط سیری در این دنیا دارد، بعضی از پشه ها سه ساعت عمر می کنند و بعضی ها سه روز و بعضی حیوانات چهار صد سال عمر خواهند کرد پس باید مناسب وجودش هر چه لازم است اندازه گیری شود.

مثلا درباره فولاد و آهن می گویند بعد از سی سال باید اسقاط شود مایحتاج ما اگر خرابش نکنیم خداوند طوری برنامه ریزی کرده که تا ساعت آخر کارش را انجام دهد و نقص در آن نباشد مثلا در کف دست و داخل دهان نباید مو وجود داشته باشد و اساس خلقتش اینگونه است.

ادامه مطلب :

راه تشخیص فقیر حقیقی

در امر معنوی هم خدا همین کار را کرده یعنی مایحتاج معنوی من و شما را برای کمال و رسیدن به قرب پروردگار فراهم کرده است. ما به این دنیا آمده ایم و قرار است خدا را بشناسیم لذا به ما عقل داده است، فرق عاقل و جاهل را می توانیم تشخیص دهیم و همه ی کارهایشان دو کار متفاوت است. اگر خدا عقل را به ما نمی داد ار ما نمی خواست راه خدا را برویم، در کنار عقل قلب را قرار داد. یعنی وقتی چشم شما می بیند و زبانت حرف می زند همه اینها را به قلب می دهی و قلب فرمان می دهد این کار را بکن یا نه، فیلتر آخر برای قلب است و قلب برای درک است لذا کسی که پشیمان می شود یعنی قلبش خوب کار نمی کند، قلب گواه است.

به حضرت گفتند: ما فقیر می بینیم و از ما درخواست می کند نمی دانیم راست می گوید یا نه؟ حضرت فرمود: به قلبت نگاه کن ببین دلت برای او می سوزد یا نه، اگر دلت سوخت یعنی واقعا فقیر است. اما چشم اشتباه می کند ادابازی در میاورد و شما فکر می کنی فقیر است اما قلب اشتباه نمی کند.

عقل و قلب آورد پیغمبر هم آورد چون می خواهد به راه دیگری ما را ببرد، پیغمبر اورد امام هم آورد، قبله، کربلا، مشهد و نماز هم آورد چون در معنا هم احتیاج به اموری دارید که عالم معنای شما تامین شود و هر چه مایحتاجمان است را قرار شد بیاورد.

قرآن می فرماید: وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ2؛ یک بلد طیب لازم داریم تا مایحتاج دین را از آن خارج کند به اذن ربه. حضرت فرمود: “بلد طیب” حضرت زهرا سلام الله علیهاست یعنی هر چه نیاز دارید ایشان بوجود می آورد؛ ایمان می خواهی، امام می خواهی حضرت زهرا سلام الله عیلهاست که 11 امام بچه های حضرت هستند، پیغمبر می خواهی؟ پدر حضرت زهرا سلام الله علیهاست. در حدیث کسا می خوانیم بفاطمه و ابیها و بعلها و بنیها؛ شوهر و بچه های فاطمه.

برکات منحصربه فرد حضرت زهرا(س)

خداوند به پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمود: إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ3؛ ما برای تو کوثر آوردیم؛ کوثر یعنی خیر کثیر یعنی همه ی مایحتاجت را از فاطمه سلام الله علیها تامین کن. امام صادق علیه السلام فرمود: «مادرمان فاطمه کتابی دارد چندین برابر قرآن است و یک کلمه از قرآن در آن نیست و این کتاب الان نزد ما ائمه است و تکالیفمان را از آن می خوانیم و اجرا می کنیم.»

شیعه می خواهد به دنیا بیاید به دعای فاطمه سلام الله علیهاست، هر کس عُلقه به بی بی دوعالم داشته باشد و در دلش محبت داشته باشد در صد جا به دردش خواهد خورد حضرت فرمود: کوچک ترین آن در شب اول قبر، میزان و صراط است.

خدا آنچه که مایحتاج است از بلد طیب خارج می کند كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِي السَّماءِ4؛ ببینید الان ایام فاطمیه است 11 استان درگیر برف است و جلوه های آن را خدا نشان می دهد، رحمتش را نشان می دهد.

شفیعه ی بهشت است هر کس به هر دلیلی به بهشت برود به برکت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست. در روایت هست: وقتی فاطمه زهرا سلام الله علیها پشت درب بهشت قرار می گیرد ندا می رسد: یا فاطمه هشت درب بهشت باز است از هر کدام می خواهی واد شو؛ حضرت وارد بهشت نمی شود و می فرماید: هر موقع دوستان من وارد بهشت شدند من به عنوان آخرین نفر وارد بهشت می شوم؛ تا همه ی دوستانش را وارد بهشت نکند وارد بهشت نمی شود! حضرت تعبیری درباره جهنم دارد و می فرماید: درب جهنم می ایستم و هر کدام از دوستانم را که می خواستند به جهنم ببرند نمی گذارم؛ مادری می کنم.

محل نزول و صعود ملائک

امام صادق علیه السلام فرمود: پشت بام خانه ی مادرمان عرش پروردگار بود؛ یعنی مرکز فرماندهی بود و برای همین بود که جبرئیل هر موقع می خواست بیاید اول روبه روی خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها می ایستاد و می فرمود: السلام علیک یا اهل بیت النبوه؛ اگر حضرت جواب سلام می داد جبرئیل اجازه داشت داخل بیاید برای همین هم در مدینه “باب جبرئیل” شده است.

حضرت فرمود: در گوشه خانه حضرت زهرا سلام الله علیها روزنه ای بود و محل نزول و صعود ملائکه بود؛ برای همین در حدیث کسا می خوانید پیغمبر صلی الله علیه و آله هر وقت مریض می شد به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها می آمد.

دایره وجودی عالم را جضرت زهرا سلام الله علیها پر کرده و هیچ جای خالی نگذاشته است، بی بی 275 لقب داشتند و خدا همینطوری به کسی لقب نمیدهد، 70 تا اسم دارد و 9 اسم دارد فقط بین خودش و خداست و خدا هر موقع می خواهد ایشان را صدا بزند با آن نامها صدا می زند؛ یاد بگیرید اسامی مبارکی است و یک موقع پشت سر هم بگویید گشایش است: فاطمه زهرا، صدیقه طاهره، راضیه مرضیه، زکیه مبارکه محدثه.

هر موقع گیرافتادید تسبیح حضرت زهرا(س) بگویید!

حضرت زهرا سلام الله عیلها 4 تسبیح داشتند که ما فقط یکی از آنها را می دانیم، قرآن می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا5؛ خدا را زیاد یاد کنید، گفتند: ذکر کثیر جیست؟ حضرت فرمود: تسبیح مادرمان فاطمه است؛ یک موقع در زندگی گیر افتادید تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها را بگویید.

گشایش در کارها بوسیله نماز حضرت زهرا(س)

حضرت زهرا سلام الله عیلها 18 نماز دارد در سجده که فقط برای خداست اما اجازه داری بگویی: یا مولاتی فاطمه اغثینی؛ برای حاجت های بزرگتان این نماز را بخوانید: دو رکعت است مثل نماز صبح، به سجده می روید و پیشانی را به مهر می گذارید و صد مرتبه “یا فاطمه” می گویید و بعد طرف راست صورت را بر مهر می گذارید و صد مرتبه “یا فاطمه” و بعد طرف چپ صورت را بر مهر نهاده و صد و ده مرتبه همان را بگوید و از خدا حاجت بخواهد و می بیند گشایش در کارش می آید. چطور در زندگی آچارفرانسه و انبر قفلی و … آوردیم که کار را راه می اندازد اینجا هم همین است و یک موقع پیچ گوشتی می خواهد یک موقع یک آچار دیگر، این نمازها را هم داده اند ولی ما فکر می کنیم دین فقط همین نماز است که می خوانیم.

بسم الله را به زندگی تان بیاورید

این تحفه را امشب با خودتان ببرید: بسم الله را به زندگی تان بیاورید، می خواهید بلند شوید، بنشینید و بخوابید بسم الله بگویید؛ در روایات داریم: هر کاری بدون بسم الله “تا” ندارد؛ می گویند: چرا زندگی های ما قفل است؟ قفل معنا ندارد، یک مقدار زندگی های ما زندگی اروپایی شده است! وقتی از آنچه که باید باشیم فاصله گرفتیم این می شود، دوستی ها تبدیل به دشمنی می شود، در خانه هایتان روضه بیاندازید، به جمعیت کار نداشته باشید، هفت نفر کافی است! هفت نفر به جلسات بیایند ملائک هم می آیند.

زندگی را بر اساس دین بچینیم، اگر دین زندگی را بچیند زندگی ما مثل زندگی علما می شود، ولی اگر چنین نباشد وابسته هستیم و دستمان دراز باشد و از هر جایی در جام بریزند تا بشود برجام! مدام باید التماس و گدایی کنیم و این با عزت سازگار نیست.

چرا حضرت آدم(ع) اولوالعزم نشد؟

پس خدا وقتی که عالم معنا را درست کرد فاطمه زهرا سلام الله علیها را خلق کرد و همه چیز را به ایشان سپرد، اینها را از روایت می گویم خدا می خواهد پیغمبر درست کند اگر همه ی شرایط را داشته باشد به قلبش نگاه می کند تا ببیند محبت فاطمه سلام الله علیها در قلبش هست یا نه اگر باشد پیغمبر اولوالعزم می شود حضرت فرمود: به همین دلیل حضرت آدم پیامبر اولوالعزم نشد. پس مقدار ایمانت را اینگونه بسنج!

امام صادق علیه السلام فرمود: اگر پیغمبر صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام در نماز کنارم باشند، بعد از نماز با هیچ کدام مصافحه نمی کنم تا وقتی تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها را بگویم.

تربیت درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیهاست مایحتاجت را از حضرت بگیر و از خانم بخواه بیاید تا مشکلاتت را حل کند و یک نذر هم بکن. معامله کن با آنها حساب جاری باز کن و بگذار لطفشان در حق من و تو کامل شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[یکشنبه 1395-12-08] [ 10:12:00 ق.ظ ]