بسیاری از افراد ترس و استرس آزمون های شفاهی و کتبی را تجربه کرده اند، در این بین بعضی آرزو می کنند که ای کاش پیش از ورود به جلسه امتحان، سؤالات به دستشان می رسید و یا به نوعی پرسش ها، لو می رفت و از آنها آگاه می شدند تا اینکه بهترین جواب ها را ارائه دهند.


برگزاری امتحان شفاهی در برزخ
یکی از مهمترین و قطعی ترین عرصه های پاسخگویی در حیات بشری، دنیای متفاوت و پر رمز و راز برزخی است. دنیایی که انسان پیش از ورود در آن باید به پرسش های مهم و اساسی پاسخگو باشد.در اهمیت و لزوم پاسخ دهی صحیح به سؤالات نکیر و منکر همین بس که در منابع روایی نقل شده است: 

«پيامبر اكرم (صلی الله و علیه وآله) در ذكر سؤال و جواب قبر فرموده است: هرگاه از مرده سؤال شود و درست جواب نگويد، نكير و منكر چنان ضربتى از عذاب الهى بر وى فرود آورند كه جز ثقلين همه جنبندگان بر او فزع كنند، امّا ما چيزى از آن را نمى‏ بينيم و مشاهده نمى ‏كنيم و نمى ‏شنويم. و به ما خبر داده ‏اند كه او به آسمان ها عروج كرده است امّا ما چيزى از آن را نديده ‏ايم و مشاهده نكرده و نشنيده ‏ايم.‏

در واقع سؤالات شب اول قبر از مهمترین حوادث حیات برزخی به شمار می آیند، افرادی که از امتحان شفاهی برزخ به خوبی پیروز و سربلند بیرون می آیند، سرنوشت خوبی در پیش رو دارند و کسانی که جواب مناسبی برای آن روز آماده نکرده اند با سرنوشت سخت و دردناکی مواجه خواهند شد.

صفحات: 1 · 2

موضوعات: سبک زندگی, معاد  لینک ثابت



[پنجشنبه 1396-07-20] [ 08:20:00 ق.ظ ]