فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) کوهدشت
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اسفند 1395
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        








جستجو






Random photo

جوانانی که امام زمان راخوشحال می کنند.



  اهداف تبلیغ   ...
اهداف تبلیغ

برخی از اهداف پیامبران به عنوان شاخصهای اصلی مطرح بوده و مسائل بسیاری به صورت تابعی می‏باشد که این نوع مباحث، به صورت تفکیک شده باید در فعالیتهای تبلیغی مورد توجه باشد والا مبلّغ دچار مشکل پردازش به مباحث فرعی و گاهی غیر اصولی گردیده و مردم را نیز به خطا می‏اندازد؛ از باب نمونه می‏توان به بحث خدا‏پرستی اشاره کرد. امر مهم و حساس خدا پرستی بنیادی‏ترین مسئله تبلیغی است که اگر فردی در خداپرستی تردید داشته باشد، بیان احکام و اخلاقیات اسلام و… برای او کاری بیهوده به‏نظر می‏رسد؛ از اینرو شناخت اهداف اصلی، کلان و بنیادین دین از ضروریات در عرصه تبلیغ می‏باشد.

برای شناخت اهداف کلان انبیاء‌علیهم‌السلام بهترین منبع، قرآن مجید می‏باشد که ما با استناد به آیات قرآن مواردی را بیان می‏کنیم:

خدا پرستی

از مهم‏ترین اهداف انبیاء‌علیهم‌السلام گسترش خداپرستی در بین جوامع مختلف بوده است؛ قرآن مجید می‏فرماید: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی‏ كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ»؛ (1) «و همانا در هر امتى پیامبرى فرستادیم تا [اعلام كند كه‏] خدا را بپرستید و از [پرستش‏] طاغوت بپرهیزید.»

در جای دیگر می‏فرماید: «وَ مَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ إِلَّا نُوحِى إِلَیهِ أَنَّهُ لَا إِلَاهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ»؛ (2) «پیش از تو هیچ رسولى نفرستادیم مگر آنكه به او وحى کردیم كه غیر از من خدایى نیست؛ پس مرا بپرستید.»

اگر در قرآن بخواهیم اهم فعالیت انبیاء‌علیهم‌السلام بویژه پیامبر اسلام‌صلی‌الله‌علیه‌وآله را بررسی کنیم، می‏بینیم بخش عمده‏ای از زحمات این بزرگواران، در راستای تحقق خداپرستی و گسترش آن بوده است.

ادامه »

موضوعات: روش درمانی  لینک ثابت



[سه شنبه 1395-12-10] [ 10:17:00 ق.ظ ]





  ترور شخصیت، گناه نابخشودنی   ...
ترور شخصیت، شخصیت،

خداوند سبحان در قرآن کریم یکی از صفات بارز مؤمنان حقیقی را امانت داری می داند و می فرماید: وَ الَّذِینَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ‏ …راعُون‏* این مؤمنان کسانی هستند که در امانت هایی که به آنان سپرده شده،خیانت نمی کنند.

کلمه “امانات"در آیه شریفه به صورت مطلق و مفهومی گسترده ذکر شده و آن انواع امانت هایی الهی و غیر الهی و مادی و معنوی را که به انسان سپرده شده، شامل می شود که از جمله آن می توان به امانت هایی که مردم، هر یک به دیگری می سپارند و از آن به عنوان حق الناس یاد می شود، اشاره کرد. 

در منطق دین اسلام، حق الناس به معنای حقوقی است که هر یک از انسان ها به ذمه دیگری دارند که در صورت عدم رعایت آن، لازم است که شخص خاطی که به صاحب حق رجوع کند و رضایت او را کسب کند و به نوعی حلالیت طلبد. 

از جمله سرمایه های مهمی که انسان در زندگی خود بدان بسیار اهمیت می دهد، حفظ حیثیت و آبرو اوست به گونه ای که هر امری که این اصل را به خطر بیندازد گویی جان او را به خطر انداخته است لذا گاه ترور شخصیت از ترور شخص مهمتر محسوب می شود. 

ادامه »

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:07:00 ق.ظ ]





  هر کی اهل نماز و روزه است بهشتیه؟   ...

بهشتی شدن

یکی از موضوعات جذاب و ضروری به اذعان خیلی از عزیزان و جوانان، موضوع عوامل بهشتی شدن است. در شروع بحث این موضوع را می خواهیم یادآوری کنیم که ما نباید رحمت خدا را دست کم بگیریم و باید به او عاقلانه و عاشقانه امیدوار بود؛ عاقلانه از آن باب که این گونه نباشد که من فکر کنم می توانم هر گناه و خطایی را عمداً مرتکب شویم و بعد بگوییم خدا مهربان است، خدا رحیم است … از طرفی باید عاشقانه به او امیدوار بود از این باب که منی که می دانم گناهکارم، الان پشیمانم و توبه می کنم ، به رحمت او حسن ظن داشته باشیم و عاشقانه به عنوان یه عبد گناهکار از او عذرخواهی کنیم درست مثل فرزند خطاکاری که پدر و مادر را دوست دارد اما گاهی خطا و سرپیچی می کند ولی در نهایت عاشقانه با آن ها ارتباط دارند و عذرخواهی هم دارند…

عده ای بیان می کنند که آیا وقتی به نماز و روزه توجه بکنیم و بر انجام آن ها مقید باشیم بهشتی می شویم؟ پاسخ عرض می کنیم که هركس نمازوروزه هایش را برای رضای خدا می گیرد وبه آنچه كه لازمه دینداری است عمل كند انشاالله اهل بهشت است!

ادامه »

موضوعات: بدون موضوع, ذکر و دعا  لینک ثابت



 [ 10:02:00 ق.ظ ]





  ضرورت راه‌اندازی منبرهای مجازی   ...
ضرورت را ه‌اندازی منبرهای مجازی

 

حجت الاسلام خانی با تاکید بر ضرورت حضور هدفمند طلاب و روحانیون در فضای مجازی، گفت:

تبلیغ دین در فضای مجازی باید به مرحله عینی و عملی برسد و ضرورت دارد،

این تبلیغ در قالب دستورالعمل اجرایی حوزه ها محقق شود.

حجت الاسلام محمد یوسف خانی یوسف آباد، با اشاره به اهمیت تبلیغ دین گفت: تبلیغ دین و معارف قرآن به حدی حیاتی است که خداوند ۱۲۴ هزار سفیر را برای هدایت و راهنمایی بشر فرستاده است.

کارشناس فضای مجازی افزود: در آیات متعددی از قرآن کریم، تبلیغ دین در ادوار مختلف تاریخ با توجه به مقتضیات زمان و مکان با براهین و علوم مورد نیاز جامعه، یکی از وظایف پیامبران شمرده است.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به ضرورت بیش از پیش تبلیغ دین در جامعه، راه ها و روشهای تبلیغ به فضای مجازی گسترش یافته است، عنوان کرد: ضرورت حضور مبلغان در این فضا، بیش از پیش ضروری است و دانش حوزویان در کمرنگ نمودن اثرات جنگ نرم انکارناپذیر است.

ضرورت رسانه منبر را هرگز نمی توان نفی کرد

پژوهشگر حوزه علمیه استان لرستان با تأکید بر حضور مبلغان در فضای مجازی گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، حضور مبلغان در این فضا حیاتی است و گاه این حضور می تواند برخی نیازهای مخاطبان را پاسخ گو باشد؛ البته اهمیت رسانه منبر را هرگز نمی توان نفی کرد، اما اکنون شکل برقراری ارتباطات در دنیای کنونی، جدید و متفاوت شده و نیاز است، مبلغان در این فضا با جدیت و دانش وارد شوند؛ چراکه اهمیت استفاده از فضای مجازی یک مسئله روشن و ضروری است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در اهمیت بهره برداری از فضای مجازی و این جمله ایشان که اهمیت تبلیغ در فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است، تصریح کرد: عمق استراتژیک این جمله راهبردی، اهمیت وافر حضور در این عرصه را به خوبی برای همگان آشکار می سازد و رسالت مبلغان را برای تبلیغ در این فضا دوچندان می سازد.

کارشناس فضای مجازی با تاکید بر اینکه برای تبلیغ در این فضا نیاز است، گروهی از مبلغان که به تبلیغ در فضای مجازی مسلط هستند، وارد این فضا شوند و به تبلیغ بپردازند، خاطرنشان کرد: تبلیغ دین در فضای مجازی در حوزه باید به مرحله عینی و عملی برسد و ضرورت دارد، این تبلیغ در قالب دستورالعمل اجرایی حوزه ها محقق شود.

ادامه »

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 09:54:00 ق.ظ ]





  در حسرت تو.....   ...

گل، تک، سفید

در حسرت تو خون شده چشم نگارها

ای انتظار آخر چشم انتظار ها

ای آشنا تر از همه، این دیده کور باد

نشناخته اگرچه تو را دیده بارها

خار طمع به چشم و به پا ریسمان ترس

افتاده ایم بی تو در این گیر و دارها

جز اشک ناشیانه و جز آه پشت آه

دیگر چه چشم داشتی از تازه کارها!؟

کار دل از ترحم دلدار هم گذشت

زنگار بسته آینه جای غبار ها

پاییزمان شدند و گلاویزمان شدند

سرمی رسند بی تو یکایک بهار ها

مشتی پیاده در دل این جاده مانده ایم

رحمی به ما نکرد کسی از سوار ها

دل کاش جز مسیر تو راهی بلد نبود

شد درد سر برای من این اختیار ها

تاری ز موی یار دل زار را بس است

این ما و این گلوی مهیای دارها

برگرد!  تا به دور تو گردم مرید وار

در دور نامرادی این روزگارها

 

موضوعات: بدون موضوع, اهل بیت علیهم السلام  لینک ثابت



 [ 09:49:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما