اعتکاف مراسمی عبادی و اجتماعی است که همه ساله مورد اقبال اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد. زن و مرد، پیر و جوان از روزها قبل برای حضور در این مراسم معنوی در مساجد مربوطه ثبت نام می کنند، در این میان استقبال جوانان و دانشجویان بسیار چشمگیر است. امروز روز پایانی این میهمانی عاشقانه است.
 
*همه چیز را به خدا بسپار
 
آدم در این دنیای شلوغ و هزار رنگ، به زمانی نیاز دارد که در جمعی فارغ از دغدغه های روزمره و تکراری زندگی باشد؛ در جمع کسانی باشد که دلشان برای یک گفتگوی خودمانی و زلال با خدا لک زده است.
 
معتکفین دغدغه های مختلف زندگی را رها کرده و آمده بودند تا با خدایی که از همه بیشتر بندگان خود را دوست دارد، کمی ساده و خودمانی از ناگفته‌های بندگی شان بگویند.
 
مومنانی که در خلوت کوتاه ۳ روزه خود با خدا، آرامش گمشده شب و روزهای زندگی را طلب می‌کنند.
 
 
اعتکاف فصل زدودن دل از غبار گناه/ شهید گمنامی که مهمان سرزده معتکفین شد

ادامه مطلب :

*خداوند بنده خنثی و گوشه گیر نمی خواهد 
 
اعتکاف یک نیایشی دسته جمعی است که افراد با مشاغل و اندیشه های مختلف را به گرد خالق هستی جمع می کند.
 
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: اعتکاف خلوتی است که انگیزه افراد برای همدلی و همبستگی آن ها را تقویت می‌کند.
 
مرتضی اسدی افزود: در واقع می توان گفت اعتکاف فرصت شروع همبستگی برای سازندگی و اثرگذاری در جامعه است. خداوند بنده خنثی و بی تفاوت نمی خواهد.
 
وی ادامه داد: برخی اعتکاف را با گوشه گیری یکی می دانند؛ در حالی که اسلام نه تنها مومنان را به گوشه گیری توصیه نکرده است، بلکه همواره گوشه گیری و انزوا در دین اسلام مورد نهی اهل بیت (ع) بوده است.
 
اعتکاف فصل زدودن دل از غبار گناه/ شهید گمنامی که مهمان سرزده معتکفین شد
 
این کارشناس مذهبی اظهار داشت: فرصت اعتکاف برای جامعه مومنان، فرصتی مغتنم و ارزشمند است که با تقویت معنویات، بستر را برای حضور و مشارکت افراد در سایر امور اجتماع فراهم می کند.
 
*تلألو نور شهدا در جمع معتکفین
 
شهید گمنامی که مهمان سرزده معتکفین دانشجویان دانشگاه هنر شد و فضای معنوی آن‌ها را به عطر دلپذیر حضور شهدا معطر کرد.
 
در لحظه ورود شهید گمنام در جمع معتکفین حال خوش این مهمانان خدا دیدنی بود و عطر خوش صلوات در فضا پیچیده بود.
 
اعتکاف فصل زدودن دل از غبار گناه/ شهید گمنامی که مهمان سرزده معتکفین شد
 
حکایت آخرین افطار این خلوت دلنشین و پایان این مهمانی ویژه حکایتی غم انگیز است و معتکفین با خواهش و تمنا از میزبان مهربان خود، دعوت نامه اعتکاف سال آینده را تمنا می‌کنند.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
موضوعات: بیانیه ها  لینک ثابت



[پنجشنبه 1396-01-24] [ 08:51:00 ب.ظ ]