کدامین ارتباط راباحضرتش داری؟؟!!

 

 

✅ارتباط با امام عصر(عج)، انواع گوناگون دارد:

✅1. ارتباط #غيابي

يعني ارتباط با حضرت?(عج) بدون اين که ملاقاتي با حضر تش?(عج) انجام گيرد. اين نوع که بيشترين نوع ارتباط به شمار مي آيد نشان دهنده معرفت و ايمان سرشار انسان مؤمن است و معصومان(ع) بر تعميق و استمرار آن بسيار #تأکيد ورزيده اند؛ چنان که روايتي مي خوانيم: «کساني که در زمان غيبت مهدي?(ع) زندگي مي کنند و به امامت آن حضرت?(ع) اعتقاد دارند و در انتظار ظهور آن سرور به سر مي برند، از اهل همه زمان ها برتر و والاترند؛ چون خداوند متعال به اندازه اي عقل و فهم و معرفت به آنها عنايت کرده که غيبت نزدشان به منزله حضور است.»

? الشموس المضيئه، علي سعادت پرور، ص 78

✅2. ارتباط در #خواب 

يعني انسان به اندازه اي در راه خشنودي حضرتش?(عج) گام بردارد که جمال عالم آراي آن ماه کنعاني را در عالم رؤيا مشاهده کند؛ چنان که بسياري از مؤمنان و بندگان شايسته خداوند به اين فوز عظيم دست يافته اند.

✅3. ارتباط #حضوري

 يعني گوهر وجود انسان به درجه اي از خلوص و پاکي و صفا برسد وبه حدي با آن وجود گرامي #سنخيت و #تشابه پيدا کند و فروغ چهره آن آفتاب پنهان را بي نقاب مشاهده کند و به فيض دولت آن پادشه خوبان برسد. البته وظيفه ما اطاعت از آن مولا و جلب خشنودي او است و درباره ديدار آن سرور وظيفه اي نداريم؛ ولي #شمار کساني که با فرمانبري خالصانه و خاکساري در پيشگاه با عظمت آن امام همام?(ع) به نعمت بي بديل ديدار آن آروزي دل هاي حقجو نايل گرديده اند، #اندک_نيست. داستان هاي فراواني از اين ديدارها در کتاب ها آورده اند که خواندن آنها، ايمان و محبت به آن سرور را در قلب ها فزوني مي بخشد و عطر يادش را در فضاي سينه ها مي پراکند.

 

?منتهي الآمال، شيخ عباس قمي و نجم الثاقب، ميرزا حسين نوري.

موضوعات: مهدویت, حدیث  لینک ثابت



[پنجشنبه 1397-09-29] [ 05:45:00 ب.ظ ]