#حضرت_آیت_الله_مصباح_یزدی
#زن

? در نگاه جامع اسلامی، زنان وظایف #اجتماعی مهمی بر دوش دارند.

? مطالعه اسلام از یک بعد و یک زاویه سبب انحراف و کج فهمی می‌شود؛ لذا زن مسلمان نباید تنها به بخشی از وظایف خود توجه کند؛ او وظایف فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد که باید به همه آن‌ها توجه داشته باشد.

? وظایف اجتماعی تنها به وظایف اقتصادی و نظامی محدود نمی شود؛ بلکه مهم ترین #جهاد در دین مبین اسلام ــ که بین #زن و #مرد نیز مشترک است ــ جهاد #علمی و #فرهنگی است، و ثواب کار مخلصانه برای تأمین نیازهای فرهنگی جامعه اسلامی قطعا از ثواب انجام وظایف فردی و خانوادگی کمتر نیست.

? سیاستمداران باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که اگر کاری از #زنان بهتر بر می‌آید و یا #مربوط_به_زنان است، توسط خود آن‌ها انجام شود؛ ولی متأسفانه تصمیم صحیح و تقسیم مبتنی بر نیاز در این زمینه صورت نمی‌گیرد، و کمابیش کارها به صورت مختلط انجام می‌شود.

? این فرهنگ که وظیفه زن، فقط #کار_در_منزل است، گرچه غلط نیست، ولی #ناقص است، زیرا در آن به دین نگاه #جامع صورت نگرفته است؛ آری، اگر کار در منزل ارزشی بیشتر از کار بیرون از منزل، یا برابر با آن، داشته باشد، کار در منزل بهتر است، اما اگر کاری بیرون از منزل واجب کفایی باشد و نیاز به حضور زن باشد، باید آن را هم انجام دهد.

موضوعات: در محضر علما, سبک زندگی  لینک ثابت



[دوشنبه 1399-11-06] [ 12:49:00 ب.ظ ]