قبل از هرچیزی برای کمک به حادثه دیدگان آتش سوزی اقدام نماییم سپس به دنبال مقصر بگردیم، وبه حواشی این حادثه دام نزنیم
 
بیانات حاج منصور ارضی در مراسم دعای کمیل
 
اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم
 
بِسْمِ ٱللّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ
 
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَا عَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها


فرازی از دعای جوشن صغیر:

“اِلهى وَکَمْ مِنْ باغٍ بَغانى بِمَکایِدِهِ وَنَصَبَ لى اَشْراکَ مَصایِدِهِ وَوَکَّلَ بى تَفَقُّدَ رِعایَتِهِ واَضبَاءَ اِلَىَّ اِضْباَّءَ السَّبُعِ لِطَریدَتِهِ انْتِظاراً لاِنْتِهازِ فُرْصَتِهِ وَهُوَ یُظْهِرُ بَشاشَةَ الْمَلَقِ وَیَبْسُطُ لى وَجْهاً غَیْرَ طَلِقٍ فَلَمّا رَاَیْتَ دَغَلَ سَریرَتِهِ وَقُبْحَ مَا انْطَوى عَلَیْهِ لِشَریکِهِ فى مِلَّتِهِ واَصْبَحَ مُجْلِباً لى فى بَغْیِهِ اَرْکَسْتَهُ لاِمِّ رَاْسِهِ واَتَیْتَ بُنْیانَهُ مِنْ اَساسِهِ فَصَرَعْتَهُ فى زُبْیَتِهِ وَرَدَّیْتَهُ فى مَهْوى حُفْرَتِهِ… “
خدایا چه بسیار متجاوزى که با نیرنگ هایش به من ستم کرد، و دام هاى شکارگیرش را در راهم نهاد، و توجه جستجوگرانه اش را بر من گماشت،و در کمین من نشست همچون کمین گذاردن درنده اى براى شکار خویش براى به دست آوردن فرصت مناسب درحالیکه درحالی که خوشرویى چاپلوسانه نشان داده و به سختى گشاده رویى می‌نمود پس چون حیله گرى نهادش، و زشتی پندار نهفته اش را آن هم بر زیان هم کیشش مشاهده نمودى درحالى که سپیده می‌کرد به امید آنکه در ستمش بر من هجوم آورد پس تو او را سرنگون ساختى و ریشه اش را از بیخ وبن برکندى، و او را در چاهى که براى من کنده بود و در ژرفاى گودالش در انداختى…
 
ویژگیهای دعای جوشن صغیر:
 
 
عرض ما در دعای جوشن صغیر امام موسی بن جعفر علیه السلام به اینجا رسید،برای ما یک سری اتفاقات در جهان می‌افتد که باعث آشکار شدن عداوت دشمنان می‌شود. خلاصه معرفت به این اتفاقات و دشمنی‌ها در این دعا برای ما وجود دارد اما چه کسی هست که دنبال آن باشد و آن را بیابد. هفته قبل یک قسمت را گفتیم. بعد از معرفی دشمنان در طبقات مختلف، این مناجات به مشکلات مختلف مردم - مانند امراض، گرفتاری در آتش، آب و دریا ، گرفتاری در بیابان، گرفتار درندگان و بستر مرگ… - می‌پردازد. وبعد از طبقه بندی به این فراز اشاره می‌شود” فَلَکَ الْحَمْدُ یا رَبِّ مِنْ مُقْتَدِرٍ لا یُغْلَبُ“(پس تو را سپاس پروردگارا که تواناى شکست ناپذیرى)در هر فرستی این دعا به حمد و سپاس خداوند و ائمه اطهار می‌پردازد”وَذى اَناةٍ لایَعْجَلُ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ

امید به بیداری از خواب غفلت ، حادثه پلاسکو زنگ خطر است
پناه ببریم به خداوند چرا که در هر حادثه ای باید شکر خداوند را به جا آورد”وَاجْعَلنى لِنَعْماَّئِکَ مِنَ الشّاکِرینَ ولاِلاَّئِکَ مِنَ الذّ اکِرینَ“(و مرا بر نعمت هایت از شاکران و در برابر عطاهایت از ذاکران قرار بده) شما دیدی همین اتفاقی که در این ساختمان افتاد(ساختمان پلاسکوتهران) اگرحادثه تبدیل به زلزله شود مردم درغفلت خود میلیونی می‌میرند و هیچ کس بیدار نمی‌شود.

پیش بینی حکیمانه امام موسی کاظم علیه السلام از وضعیت شیعیان در این روزگار

در فراز بعدی می‌فرماید خدایا مرا در مقابل متجاوزی که دامهایی برسر راه من قرار داده و حتی بر مسیر من هم تجاوز کرده یاری فرما” وَکَمْ مِنْ باغٍ بَغانى بِمَکایِدِهِ وَنَصَبَ لى اَشْراکَ مَصایِدِهِ” یعنی اصلاً امام موسی بن جعفر وقتی این دعا را می‌خوانده می‌دانستند امروز ما آن را خواهیم خواند، و مصداق امروزی آن آمریکا و اذناب آن هستند که امروز در دامی که برای ما پهن کرده بودند افتادند” وَنَصَبَ لى اَشْراکَ مَصایِدِهِ” دامی بر سر راه ما گذاشته بودند که مطمئن بودند در آن گرفتار می‌شویم ولی در کمین ما افتادند،” وَوَکَّلَ بى تَفَقُّدَ رِعایَتِهِ” ما را هم به حال خود راها کرده بودند تا سرفرصت مناسب کارما را یکسره سازند.ببینید چقدر زیبا حضرت بیان میکند!

ادامه مطلب :


باوجود همه حیله‌ها و دشمنی‌ها این خداوند است که دفع بلا می‌کند

n="justify">شما نگاه کنید می‌بینید یک آتش سوزی و اتفاقی که ممکن است هرجای دیگری هم رخ دهد را دشمن چطور پوشش میدهند و چیزی دیگر بیان میکند، ضد انقلاب داخلی هم همین طوری حساب میکند تا از آن به نفع خود بهره برداری کند ” واَضبَاءَ اِلَىَّ اِضْباَّءَ السَّبُعِ لِطَریدَتِهِ انْتِظاراً” مثل یک درنده ای که خیالش راحت است صید او راه فرار ندارد، می‌خواهد بگوید با وجود همه این چیزهایی که برای نابودی ملت اسلامی وجود دارد این خداوند است که دفع بلا میکند! آخر این حرف این است “ لِطَریدَتِهِ انْتِظاراً لاِنْتِهازِ فُرْصَتِهِ” این حیوان وحشی برای من کمین کرده و فرصت می‌جوید تا ضربه را بزند، مثلاً با تملق و روی خوش با ما همراه می‌شود و می‌خندد” وَهُوَ یُظْهِرُ بَشاشَةَ الْمَلَقِ وَیَبْسُطُ لى وَجْهاً غَیْرَ طَلِقٍ” دیدی که دشمنان با وزیر امورخارجه ما چطور دست می‌دهند و چگونه می‌خندند ولی در عمل فقط دنبال نابودی کشور اسلامی ما ایران هستند. اصلاً اینکه با یک خنده روی با ما برخورد میکند می‌خواهد جیب ما را بزند، همینکه بغلت کند جیب ما را می‌زند. حالا ما یک جیب زدن خیال میکنیم ولی می‌بینیم همه چیز ما از دست می‌رود! ما باید دشمن شناس باشیم این چیزی است که مقام معظم رهبری برای آن خون دل می‌خورد.

از تهمت زدن و به دیگران و یا سواستفاده کردن از حوادث جانگداز بپرهیزیم
شما نگاه کنید یک مصیبت آتش سوزی رخ داده و چند نفر به شهادت رسیده اند و چند نفر هم کشت شدند و میلیارد‌ها پول و سرمایه از میان رفته، در حالی که ما نمی‌دانیم چرا این اتفاق افتاده است  از طرفی هر حرفی هم نمی‌توان زد! بگوییم این‌ها همه خمس می‌دادند یا نه؟! در حالی که به گفته بعضی از عزیزانی که در مجلس حاضر هستند و در این ساختمان کسبی داشته اند هر هفته در طبقه دوازدهم این ساختمان زیارت عاشورا هم برپابوده است. ازطرفی هم اگر بلایی نازل شود دامن خوب و بد رامی گیرد. و از این طریق نمی‌توان حرفی زد!
اما می‌بینی دشمن از این واقعه سوء استفاده میکند، یا عده ای در داخل هنوز ماجرا تمام نشده شروع می‌کنند مسئولین مرتبط و یا غیر مرتبط با این واقعه رامتهم میکنند، دامن زدن به حواشی در حالی که مواجه شدن با این حادثه به این شکل نیست، همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند به جای اینکه به این موضوعات بپردازید به دنبال نجات آسیب دیدگان ماجرا بروید سپس به دنبال مقصران باشید. می‌خواهم بگویم این همه فریاد برای دشمن شناسی بلند است ولی باز هم گیج عمل میکنیم. بهتراز این باید به مدیریت بحران پرداخت.
فَلَمّا رَاَیْتَ دَغَلَ سَریرَتِهِ وَقُبْحَ مَا انْطَوى” روی دشمن گشاده هست ولی باطن اوغلط است، این دغل و زشت پنداری را امام می‌بیند و برای ما بازگو میکند، اگر این دشمن – شخص، گروه یا سازمان – برای ملت و کشور خود درست و صحیح تصمیم می‌گرفت  شایدبعداز آن می‌توانست در رابطه با دیگران و ما تصمیم بکیرد. شما نگاه کنید یک میلیاردر رئیس جمهور آمریکا شده در حالی که درد اقشار ضعیف جامعه خود را نمی‌فهمد، حالا می‌خواهد درد مردم ما را بفهمد؟ مطلقاً نمی‌فهمد!

درجبهه‌ها رزمندگان شب تا به صبح مشغول مناجات و با خدا حرف می‌زدند، روز واقعاً مثل شیر می‌جنگیدند
تا اینجا داشتیم از حیله‌های که دشمن برعلیه ما به کار می‌برد می‌گفتیم ولی از اینجا به بعد در مورد کارهایی که خدا انجام می‌دهد می‌گوییم” اَرْکَسْتَهُ لاِمِّ رَاْسِهِ واَتَیْتَ بُنْیانَهُ مِنْ اَساسِهِ” آیا این کار خداوند عبادت نمی‌خواهد؟ آیا جوانان ما نباید به این موضوع توجه کنند؟ که خداوند این دشمن را با مغز به زمین می‌زند و سرنگون می‌سازد و ریشه اش را از بنیاد بر میکند. این از آن دعاهایی است که حزب الله لبنان قبل از عملیات جنگ 33 روزه بر علیه اسرائیل همه را موظف به خواندن کرد و همه گردانها و گروها این دعا را می‌خوانند و موفق می‌شوند.
 باورکنید جوانان، آنها که تجربه دارند می‌دانند عده ای در این جبهه‌ها شب تا به صبح زار می‌زدند و با خدا حرف می‌زدند ، روز واقعاًمثل شیر می‌جنگیدند، ولی صبح صورت خود را می‌شستند نه برای وضو بلکه برای پاک کردن گل و خاکی که بر اثر سجده و گریه به صورت آنها نشسته بود. البته من چند نفر را اینطور دیدم که مناجات می‌کردندولی این روحیه در این جبهه‌ها حاکم بود. چه آنها که جنگیدند و شهید شدند ، چه آنها که مجروح و جانباز شدند و چه آنها که ماندند و خداوند خواست تا مدافع باقی بمانند.

امام خمینی به ما آدرس و نشانی جلوگیری از فتنه‌ها را دادند و رفتند
وَرَدَّیْتَهُ فى مَهْوى حُفْرَتِهِ “خداوند این دشمن را در چاهی که او برای ما کنده بود افکند، این که می‌گوییم یادآور فتنه 88 باشیم برای این است که یادمان باشد این چاه را کندند برای ایران ولی خودشان گرفتار این فتنه هستند، البته ما هم ضرر کردیم خیلی از جوانان ما از دست دادیم ولی اگر امام حسین علیه السلام نبود خیلی‌ها رفته بودند. بدانیم دشمن همینطور برای ما چاه میکند و بیداری ما خیلی مهم است، چون خداوند در حفره ای که دشمن میکند او را نابود می‌سازد. ونشانه آن هم این است” وَجَعَلْتَ خَدَّهُ طَبَقاً لِتُرابِ رِجْلِهِ” گونه اش را روی خاک همان گودال قرار داد. امام خمینی رضوان الله تعالی علیه یک آدرس با ما داد و ان را نباید غلط برویم ، فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد. چون در غیر این صورت هرکسی مدعی آن می‌شد که سپاه من ، یا گردان من و یا لشگر من خرمشهر را آزاد کرد، الان هم می‌بینیم.

دشمن بر خیال پوچ خود استوار است و از همین راه خداوند او را شکست می‌دهد
دشمن خیال میکند ما خدا نداریم و یا اهل بیت علیه السلام وجود ندارد فلذا ضربه می‌خورد ” وَشَغَلْتَهُ فى بَدَنِهِ وَرِزْقِهِ وَرَمَیْتَهُ بِحَجَرِهِ” او را مشغول خود میکنیم و با سنگ خودش او را می‌زنیم. نگاه کنید عده ای می‌آیند و در عربستان برنامه ریزی میکنند،اصلاً معلوم بود اسرائیل و آمریکا برای حج مسلمانان در عربستان برنامه ریزی کردند و چندتا احمق سعودی با خنده مردم را کشتند و بعد هم دیدیم با جنازه‌ها چه کردند. البته برای ما افتخار شد چون در حالت احرام شهید نداشتیم. حرف براین است که بفهمیم دشمن با همان سنگ و چاله ای که برای ما کمین کرده بود برای ما شد مدال افتخار ، اگر می‌خواستیم آل سعود و یا آل خلیفه را به جهانیان بشناسانیم باید میلیاردها خرج می‌کردیم ولی بازهم نمی‌شد جهره واقعی آنها را به دیگر مسلمانان نشان دهیم چون همه دینشان را از اینها گرفته بودند. با این اتفاق حجت بر مسلمانان تمام شد، حالا این سعودی‌ها می‌خواستند به اقتصاد ما ضرر بزنند ولی باز هم خودشان گرفتاراقتصاد نابود کننده ای شدند.
وَخَنَقْتَهُ بِوَتَرِهِ وَذَکَّیْتَهُ بِمَشاقِصِهِ وَکَبَبْتَهُ لِمَنْخَرِهِ ” و با زه کمان خودش خفه اش نمودى و با سر نیزه هاى خودش هلاک کردى و حیله اش را به گردنش برگرداندى… می‌خواهم بگویم حتی امام کلی گویی نمی‌کند بلکه متناسب با هر زمان این تعابیر را به کار می‌برند مثلاً در آمریکا آمدند و یک خودزنی کردند و همه چیز را به گردن اسلام بیندازند،حالا همینطور گرفتار خودشان شدند،یعنی واقعاً آن نقشه که برای دین ما و مردم ما کشیدند همان نقشه برسر خودشان آمده است “وَرَدَدْتَ کَیْدَهُ فى نَحْرِهِ وَرَبَقْتَهُ بِنَدامَتِهِ” با صورت او را بر روی افتخارات مجازی که برای خود ساخته بود انداختی و فکرو حرکت و جسم روحی که می‌خواست بر علیه ما خرج کند را براو بازگرداندی، الان اروپایی‌ها که کمی از دشمنی خود کاسته اند دلیلش فهمیدن و شناختن دشمنی آمریکا و اسرائیل است.
 
 

موضوعات: در محضر علما  لینک ثابت



[جمعه 1395-11-08] [ 09:44:00 ب.ظ ]