حجت الاسلام میرزامحمدی

 

قرآن کریم وجود ملکوتی پیغمبر(ص) را به زیباترین وجه توصیف کرده است

قرآن کریم وجود ملکوتی پیغمبر صلی الله علیه و آله در زیباترین آیات و در قالب 410 آیه چنان معرفی می کند که هیچ پیغمبری در قرآن به این زیبایی توصیف نشده است. اگر چه نام مبارک بعضی از انبیا و قصه ی آنها به مراتب بیش از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله ذکر شده است اما در توصیف حضرت، خداوند واژگانی به کار برده که برای توصیف هیچ کدام از پیامبران اینگونه وارد میدان نشده است.

دانشمندی نزد امام علی علیه السلام آمد و خواست تا پیغمبر صلی الله علیه و آله را برای او توصیف کند. حضرت در پاسخ فرمود: تو نعمتهای پروردگار را توصیف کن تا من برای تو پیغمبر صلی الله علیه و آله را توصیف کنم. آن دانشمند اهل کتاب که به معارف قرآن هم آشنا بود گفت: این تعلیق بر محال است چون خداوند در قرآن فرمود: اگر همه خلایق دست به دست هم دهند از شمارش نعمتهای خدا بر نمی آیند لذا شما از من چیزی می خواهید که شدنی نیست.

حضرت در پاسخ فرمود: این نعمتها که متاع دنیاست و ما از عهده شمارش آن برنمی آییم خداوند در قرآن آنها را قلیل معرفی کرده و تو در توصیف این قلیل اظهار عجز می کنی! من چطور پیغمبر را توصیف کنم که در وصف او فرمود: وَ إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ1 ؛ او حقیقت ملکوتی قرآن کریم است که تنها راه دسترسی به معرفت او فقط و فقط قرآن است. نور پیغمبر صلی الله علیه و آله سبقت بر نور قرآن و خلقت دارد.

قرآن کریم را در معیت پیغمبر(ص) نازل شد

در بیان عظمت او بزرگان از آیه 157 سوره اعراف الهام گرفته اند که وجود نورانی پیغمبر صلی الله علیه و آله افضل من القرآن است. مرحوم صاحب جواهر و کاشف الغطاء معتقد به این آیه هستند چون در این آیه پروردگار عالم قرآن کریم را در معیت پیغمبر صلی الله علیه و آله نازل کرده است.

الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ ۚ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ ۙ أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ2 ؛

اهل کتاب مخصوصا یهود پیغمبر صلی الله علیه و آله را مانند بچه های خودشان می شناختند و در ادامه آیه 6 رسالت حضرت را بیان کردند: امربه معرف و نهی از منکر، و حلال و حرام الهی را برای مردم معرفی کردند و در این آیه بعضی ها قائل هستند که خود حضرت مُبیّن و تعیین کننده حلال و حرام است.

این پیغمبر صلی الله علیه و آله آمد تا بار شما را سبک کند. برخلاف تصور لائیک ها و روشن فکرها که فکر می کنند دین افیون ملت و مانع از رشد عقلی و شکوفایی نعمت عقل است حال آنکه اینگونه نیست. پیغمبر صلی الله علیه وآله آمد تا این غل و زنجیرهایی که به خاطر تبعیت از شیطان و هوای نفس به خودمان بستیم را ببُرّند.


ادامه مطلب :

قرآن به تبع از پیغمبر صلی الله علیه و آله نازل شده است

در فراز پایانی آیهفَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ ۙ أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ فرمود: کسانی که به او ایمان بیاورند و در مدار ایمانی قرار بگیرند و تبعیت کنند از نوری که ما در معیت پیغمبر صلی الله علیه و آله نازل کردیم. این شناسنامه رستگاران عالم است که هم پیغمبر صلی الله علیه و آله را یاری عملی می کنند: عَزَّرُوهُ؛ مفسران گفته اند یاری با شمشیر است، یعنی در مقام جنگ و ستیز با دشمن اصحاب پشت جبهه نیستند.

وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ؛ تبعیت می کنند از نوری که در معیت پیغمبر صلی الله علیه و آله نازل شده، این نور همان قرآن است یعنی قرآن در معیت پیغمبر صلی الله علیه و آله نازل شده پس حضرت افضل از قرآن است.

امیرالمومنین علیه السلام در خطبه 147 نهج البلاغه فرمود: قرآن تجلی خداوند برای خلقش است منتهی تجلی است که با چشم سر قابل دیدن نیست. و در دعای شب مبعث عرضه می داریم: پیغمبر صلی الله علیه و آله تجلی اعظم پروردگار است.

خدا در قرآن پیغمبر صلی الله علیه و آله را طوری توصیف کرد که هیچ کدام از انبیاء را اینگونه توصیف نکرده است فرموده است: وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ 3؛ یاد و نام او چنان رفعت و بلندی بخشیده است که مصادر فریقین روایتی از خودپیغمبر صلی الله علیه و آله در معنای این آیه نقل می کنند که حضرت فرمود: هر جا نام خدا هست در کنارش نام من را قرار داد تا من به عظمت اسم الله ترفیع و تعظیم پیدا کنم. لذا برای ترفیع نام حضرت اولین سفره را خود خدا پهن کرد.

 

معرفی پیامبر اکرم(ص) به امت از وظایف و رسالت انبیای دیگر بوده است

وجود نورانی انبیاء هم جزو وظایفشان و رسالتشان این بوده که ارادت و محبتشان به پیغمبر صلی الله علیه و آله را به گونه ای نشان دهند که این پیامبر مهیمن بر همه انبیاست.

مرحوم کلینی در اصول کافی 8 روایت می آورد که این پیغمبر صلی الله علیه و آله از حیث بعثت و ترتیب بین انبیاء آخرالنبیین است اما از حیث عهد و میثاق با پروردگار است اولین است.

از لسان امام جواد علیه السلام روایت داریم که فرمود: حقیقت دین و معرفت رسول الله صلی الله علیه و آله این است: خدا بود و خدا بود و خدا بود و هیچ، اولین مخلوقی که پروردگار عالم از امتزاج بین نور و روح خلق فرمود، وجود ملکوتی پیغمبر صلی الله علیه و آله بود. همین نور را به دو نیم کرد نیمی شد امیرالمومنین علیه السلام و نیمی دیگر پیغمبر صلی الله علیه و آله، لذا از یک نور هستند. نیمی از نور به صلب جناب عبدالله و نیمی به صلب جناب ابوطالب منتقل شد.

انبیاء هم به قدری زیبا پیغمبر صلی الله علیه و آله را به امتشان معرفی کردند که پیروان شریعت موسوی و عیسوی ندیده عاشق حضرت شده بودند.

برای تعظیم و تجلیل پیغمبر صلی الله علیه و آله انبیاء و پروردگارعالم به میدان آمدند و بعد از ایشان امیرالمومنین علیه السلام و بقیه ائمه علیهم السلام تلاش کردند تا در تاریخ و حوادث روزگار به فراموشی سپرده نشود. اهل بیت علیهم السلام برای معرفی حضرت خون دلها خوردند ما کاری برای معرفی حضرت نکرد ه ایم اگر تا آخر عمر استغفار کنیم معلوم نیست جبران شود چون تمام عوالم به طفیلی ایشان بوجود آمد.

ما چه کاری برای تعظیم پیامبر(ص) انجام دادیم؟

ما برای پیغمبر صلی الله علیه و آله کار نکرده ایم که برای ایشان کاریکاتور و فیلم موهن آنچنانی درست کرده اند. کشور دانمارک در قوانین پارلمانی اش تصویب کرد که کاریکاتورهای توهین به پیغمبر صلی الله علیه و آله از دوران ابتدایی در کتبشان چاپ شود و بچه ها از کودکی با کینه حضرت بزرگ شوند این حرف ابن ابی الحدید معتزلی است ک گفت: با علی علیه السلام کاری کردند که بچه ها از کودکی با کینه علی علیه السلام بزرگ می شدند و پیر می شدند و می مردند. که الان فرقه ضاله آل سعود است تنها اسمشان عوض شده وگرنه همان پیروان سقیفه هستند و منطقشان اسلام اموی است.

اولین فعالیت دشمن تخریب نام و شخصیت پیامبر(ص)

تعریفی که از اسلام نبوی می شود تعریف اسلام حقیقی نیست لذا ببنید اولین فعالیت دشمن تخریب نام و شخصیت پیغمبر صلی الله علیه و آله است که ما از این غفلت می کنیم و سنگ محک دشمن همین است هرازچندگاهی توهین به پیغمبر صلی الله علیه و آله می کند تا مدار غیرت جامعه مسلمین را محک بزند تا ببیند اگر امت اسلام با حضرت کاری ندارد مسخره کردن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دیگر کاری ندارد و آسان است. ریشه پیغمبر صلی الله علیه و آله است، شجره طیبه پربار پیغمبر صلی الله علیه و آله است که بقیه شاخه های فرعی و ثمراتش است.

حتی مداری که بعد از پیغمبر صلی الله علیه و آله در سقیفه ایجاد شد اگر چه ادعایشان این بود که ما با پیغمبر صلی الله علیه و آله مشکلی نداریم و مشکلمان با امیرالمومنین علیه السلام و فاطمه سلام الله علیهاست اما حضرت زهرا سلام الله علیها پرده برداری کرد و در احتجاجات فرمود: شما با خدای علی مشکل داشتید، زورتان به خدا و پیغمبر صلی الله علیه و آله نرسید انتقام آنها را از علی علیه السلام گرفتید.

چرا صحابه اقدام به ترور پیامبر(ص) کردند؟

اشتباه تلقی نکنید که اینطور برای ما جا انداخته اند که مدینه فاضله بود و با پیغمبر صلی الله علیه و آله هیچ کس مشکل نداشت! اما چنین نیست اگر صحابه با پیغمبر صلی الله علیه و آله مشکلی نداشتند پس ترور حضرت در تبوک و بازگشت از غدیر آن هم توسط صحابه ای که بعدا عضو سقیفه شدند؟ پیغمبر صلی الله علیه و آله توسط مشرکین، یهودیان و رومیان ترور نشد بلکه توسط 14 نفر از تروریسم ترور شدند که سه نفر بعد از ایشان به خلافت رسیدند و بقیه از کارگزارن این 25 سال دوران خلافت آنها بود.

چرا بدن پیامبر(ص) بعد از شهادت، سه روز روی زمین ماند؟

سول دوم: اگر شما با پیغمبر صلی الله علیه و آله مشکلی نداشتید پس چرا بدن نازنین پیغمبر صلی الله علیه و آله باید سه روز کامل روی زمین بماند؟ اولین بدنی که روی زمین ماند بدن سیدالشهدا علیه السلام نبود بلکه بدن پیغمبر صلی الله علیه و آله بود. همه اعتراف دارند ظهر دوشنبه پیغمبر صلی الله علیه و آله از دنیا رفت و نیمه شب چهارشنبه شب اول ربیع دفن شد.

سوال سوم اول بدنی که نیمه شب غریبانه دفن شد بدن صدیقه طاهره سلام الله علیها نبود بلکه بدن پیغمبر صلی الله علیه و آله بود، تازه پیغمبر صلی الله علیه و آله غریبانه تر دفن شدند. این سوالات ما را جواب بدهند بدون توهین به مقدساتشان و این ادعای شیعه نیست بلکه مصادر اهل سنت خیلی بیشتر از مصادر ما ورود کرده اند.

اینها مبانی اعتقاد جازم شیعه است و به وحدت کاری ندارد.این چه ارادتی به پیغمبر صلی الله علیه و آله که سه سال قبل از شهادتشان ترور می کنند؟ امام رضا علیه السلام فرمود: به همسر پیغمبر صلی الله علیه و آله تهمت فحشا زدند. ماریه تنها زنی بود که بعد از حضرت خدیجه سلام الله علیها از پیغمبر صلی الله علیه و آله بچه دار شدند اما آنها به او تهمت فحشا زدند. این چه ارادتی است که در زمان حیات پیغمبر صلی الله علیه و آله به ناموس او تهمت بزنند؟

شهادت یا وفات؟

این چه ارادتی به پیغمبر صلی الله علیه و آله است که فرقین نوشته اند: پیغمبر صلی الله علیه و آله به مرگ طبیعی نمردند بلکه مسموم شده اند. پیغمبر صلی الله علیه و آله شهید شدند خود حضرت فرمود: مَا مِنَّا إِلَّا مَقْتُولٌ أَوْ مَسْمُومٌ4؛ در “سیره النبویه” ابن هشام داریم که اجماع مسلمین بر این است که پیغمبر صلی الله علیه و آله مسموم از دنیا رفت. چرا پیغمبر صلی الله علیه و آله باید مسموم از دنیا برود؟

بنایشان بر این بود که پیغمبر آخرالزمان ظهور نکند. وقتی ظهور کرد بنایشان این بود که جلوی رشد و ترویج شریعتش را بگیرند و نتوانستند چون قرآن بشارت داده بود: لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّه5دین این پیغمبر جهان شمول خواهد بود. این بشارت الهی را یادمان نرود: آخرالزمان از آن شریعت ما خواهد بود. شیاطین جنی و انسی هم قسم شده اند عظمت شریعت و صاحب شریعت را از بین ببرند.

علت اصلی پس ندادن فدک به حضرت زهرا(س)

ما برای ترفیع نام پیغمبر صلی الله علیه و آله چه کار کرده ایم؟ اسم چند خیابان را نام پیغمبر صلی الله علیه و آله بگذاریم کافی است؟ اهل سنت هم اینکار را انجام می دهند و نام خلفا را روی خیابان هایشان می گذارند. هزینه آبرویی و ناموسی داده ایم. اما ببنید امیرالمومنین علیه السلام چه هزینه ای دادند.

حضرت زهرا سلام الله علیها سه بار با خلفا احتجاج کردند در ظاهر نتیجه نداد البته بنای آنها این نبود که فدک را برگردانند چون می دانستند حضرت زهرا سلام الله علیها فدک را برای گرفتن حق علی علیه السلام بهانه کرده است، می دانستند اگر کوتاه بیایند فردا حضرت حق علی علیه السلام را خواهد گرفت؛ این جواب استاد ابن ابی الحدید است به شاگردش، او گفته بود: آنها حضرت زهرا سلام الله علیها را در ادعایش صادق می دیدند اما ندادند چون می دانستند او فدک را بهانه برای گرفتن حق علی علیه السلام کرده است. لذا از همان موقع جلوی او را گرفتند.


منبع : سایت وارث

موضوعات: کلام نور  لینک ثابت



[چهارشنبه 1395-10-29] [ 07:28:00 ب.ظ ]