حجت الاسلام احدی

 

حجت الاسلام احدی

مقام صفوةاللهی

پیامبر صلی الله علیه و آله و انبیاء و اولیای الهی مقام صفوةاللهی داشتند، از جامعه برای رهبری و هدایت مردم گزینش می شوند لذا از قبل خبر می دهند، تقسیم بندی و صف بندی نیست صرفا برای رهبری مردم اینها مناسبند و می توانند مردم را رهبری کنند. لذا مقام صفوة باید یک سری خصوصیاتی داشته باشد لذا از قبل خبر می دهند و الان هم ادامه دارد تا زمان ظهور لذا تعطیل نشده است و پیامبر صلی الله علیه و آله وظیفه دارد مقام حکمت را بیان کند، مقام حکمت عالم غیب الغیوب و عالم لاهوتی حضرت است و باید بگوید چه کسی می آید و در ان عصر چه اتفاقی می افتد.


آیه ای با بیش از یک میلیون تفسیر

حوزه معرفتی و اندیشی قرآن با حوزه های دیگر فرق می کند. یکی از جوانان که دانشمند هم هست نقدی به اسلام زد. بنده عرض کردم عزیز من شما چندکتاب از ما مطالعه کرده ای؟ یک آیه در قرآن هست که یک میلیون و دویست و هفتادهزار تفسیر دارد، 4 آیه در قرآن 11 بیلیارد تفسیر دارد! چیزی از ما نخوانده ای! شما 110 رشته علم النفس را دیده ای؟ حداقل حجت داشته باش بدون حجت نمی شود.

در این عصر اگر کسی کافر بمیرد چند برابر عذاب می شود چون با این آکادمی علمی، دقیقا تمام مرام نامه قرآنی و روایی ما فائق بر این آکادمی علمی است. همان خطبه او نهج البلاغه را نگاه کنید درباره عقل و کرات چه می گوید، همه متعجب می شوند و می گویند یعنی این قدر زیاد است! (منابع و مصادر علمی در اسلام)

همانطوری که وجود مقدس نبوی را تورات و انجیل خبر داد وجود مقدس این دختر را هم خبر دادند حتی فرمودند که کجا دفن می شود؛ قم، قم چطور می شود؟ قم مهد تربیت زندگی ما اهل بیت علیهم السلام است. قم مرکز زندگی خاندان پیغمبر صلی الله علیه و آله است. لذا تبیین این بحث جدی است دل به قرآن و نهج البلاغه بدهید که خیلی حوزه فوق العاده ای است

ادامه مطلب :

.

عصمت حضرت معصومه سلام الله علیها

برگزیده بودن این خانم (حضرت معصومه سلام الله علیها) حتما یک پایگاه و شالوده ای دارد. عصمت پایگاه معرفتی ایشان هست؛ در لسان معرفتی ما و در فقه امامت و هدایت عصمت دو معنا دارد: عصمت از خطا؛ به ما فراموشی دست می دهد اما به پیغمبر صلی الله علیه و آله فراموشی دست نمی دهد، ما ممکن است قتل سهوی انجام دهیم اما حضرت هرگز، اینها عصمت کلامی است. فراموشی در این وادی معنا ندارد.

عصمت دیگر عصمت از گناه است یعنی اصلا گناه کردن را بلد نیست و در ذهنش بروز نمی کند. نامه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به شیخ مفید هست که فرمودند: شیخ مفید ما گناه کردن بلد نیست؛ نه اینکه گناه می کند و توبه هم می کند بلکه اصلا بلد نیست. اینکه علما می گویند عرفان دستاویز شما نشود برای این است چون عرفان کاری می کند شخص گناه را فراموش کند, فراموشی و نسیان گناه.

منظور از عصمت حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت عباس، عصمت نوع دوم است یعنی اصلا گناه کردن را بلد نیستند، لغزش نمی دانند. آیت الله قاضی می فرمود که آیت الله بهجت گناه کردن را بلد نیست.

یک آدرسی می دهم تا ببینید عصمت چیست؟ وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسولَ فَأُولٰئِكَ مَعَ الَّذينَ أَنعَمَ اللَّهُ عَلَيهِم مِنَ النَّبِيّينَ وَالصِّدّيقينَ وَالشُّهَداءِ وَالصّالِحينَ ۚ وَحَسُنَ أُولٰئِكَ رَفيقًا1 ؛ مع در اینجا معیت عرشیه است، عزیز من شما(کسی که اطاعت خدا و پیامبر صلی الله علیه وآله را کند ) را عرشی می کنم یا پیامبرتان می کنم، یا جزو صدیقین یا شهدا و یا صالحین می شود و بعد هم می فرماید: چه رفیق خوبی پیدا کردم، شما را می گوید رفیق خوب خدا!

چون بهشت غرفه غرفه است و ما حق نداریم به هر غرفه ای برویم غرفه ی دوستانمان می توانیم برویم اما غرفه اهل بیت علیهم السلام نمی توانیم برویم. طبق این آیه فرموده که نبیین، شهدا، صالحین و صدیقین می توانند در غرفه ی حضرت زهرا سلام الله علیها بروند و این معنای أُولٰئِكَ رَفيقًا است.

پیکر مومن پس از مرگ پوسیده نمی شود

مصداق رفقا خیلی زیاد است می فرمایند وقتی به عصمت می رسید این زمین حق ندارد گوشت های شما را بخورد. مرحوم کاشف الغطاء این بحث را در کتابش آورده که این گوشتها طعام زمین نمی شود.

همین سقف خانه را می توانید عرش خدا کنید، لوای حمد و امام حسین علیه السلام و جبرئیل با افتخار می آیند. پیغمبر صلی الله علیه و آله می فرماید: «با جبرئیل به جایی می رفتیم و تا درب مهمانی رسیدیم جبرئیل داخل نیامد و گفت: خانه ای که مجسمه در آن باشد ما نمی رویم، در خانه ای که موسیقی بلند باشد ما نمی رویم. من هم برگشتم دیدم بر من تشریع است.» میزبان جلو آمد و گفت: یا رسول الله داخل نمی آیید. حضرت فرمود: جبرئیل داخل نمی آید و من هم نمی آیم.

پیغمبر صلی الله علیه و آله می فرماید: به جبرئیل امین گفتم از خانه ی دخترم یک کلمه بگو! جبرئیل گفت: سقف خانه فاطمه عرش خداست.

فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَّآ أُخْفِیَ لَهُم مِّن قُرَّةِ أَعْیُنٍ جَزَآءً بِمَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ 2؛ شما چه می دانید من چه نور چشمی را مخفی کرده ام؟ بروید پیدایش کنید. اینها پاداش عمل است.

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُكِّرَ بِآيَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ 3؛ اگر دیدید کسی ظلم می کند آیات خدا را برایش متذکر شوید و اگر دیدید متذکر نمی شود از او فاصله بگیرید.

11 قرن از دفن فاطمه معصومه سلام الله علیها گذشته است، حضرت در باغ موسی بن خزرج دفن شده است، موسی ابتدا یک سرداب حفر کرد و قبر را داخل آن قرار داد، چون می دانست زمین رانش دارد و ممکن است قبرش پیدا شود، در پایین پایین سرداب قبر کنده است و رانش زمین باعث شده عمق 18 متری تبدیل به دومتر شود. نقل می کند دیدم آنجا را آب گرفته است رفتم تعمیر کنم دیدم خانم انگار الان خوابیده است و کفن و … همه چیر نو مانده است، فقیه آن عصر را آوردند و با تعجب قبر را نشانشان دادند و ایشان فرمودند: مگر پیغمبر صلی الله علیه و آله نفرمود: گوشت مومن بر زمین حرام است و طعام زمین نمی شود. مومن پوسیده نمی شود، کهنه نمی شود.

امام فرمود: وجود چنین دختری را پیغمبر صلی الله علیه و آله به من خبر دادند. دو نفر داریم که به دخترشان فرمودند: فداها ابوها؛ یک پیغمبر صلی الله علیه و آله بودند که به حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند و دیگری هم حضرت موسی بن جعفر علیه السلام بود که به حضرت معصومه سلام الله علیها فرمود. چند نفر به منزل امام موسی کاظم علیه السلام آمدند تا سوالاتی را از ایشان بپرسند اما حضرت به مسافرت رفته بود و حضرت معصومه سلام الله علیها به سوالات پاسخ دادند. سوال کنندگان هنگام برگشت در راه امام را دیدند و پاسخ ها را به ایشان نشان دادند و در آن لحظه حضرت فرمود: فداها ابوها4؛

 

 

 

پی نوشت:

1- سوره مبارکه النساء آیه ۶۹.

2- سوره سجده آیه 17.

3- سوره سجده آیه 17.

4- الفاطمة المعصومة (سلام الله علیها) - محمد علی المعلم - ص 76 -77

 
منبع :سایت وارث
 
 
موضوعات: کلام نور  لینک ثابت



[چهارشنبه 1395-10-29] [ 07:12:00 ب.ظ ]